افزودن تاریخ بصورت خودکار در یک جدول اکسس
امروز می خواهیم در خصوص افزودن تاریخ خودکار در اکسس با هم صحبت کنیم . فرض کنید که در اکسس جدولی دارید که درون فیلد اول آن یک تاریخ خاص را وارد می کنید . حال می خواهید که این تاریخ مد نظر شما با تعداد مشخصی از روزها جمع شده و نتیجه را در فیلد دیگری وارد نمایید .
برای این کار چه راه حلی را پیشنهاد می دهید .
قاعدتا اولین راهی که به ذهن شما می رسد این است که تعداد روزهای مدنظر را به تاریخ مورد نظر اضافه نمایید و خود بصورت دستی نتیجه را وارد نمایید .
بعنوان مثال می توانید تاریخ امروز را در فیلد اول وارد کنید و برای سه روز بعد این مقدار را به تاریخ امروز اضافه نموده و نتیجه را بصورت دستی در فیلد دوم وارد نمایید .
اما این کار دارای دو اشکال و ایراد اساسی است اول اینکه وقت زیادی از شما خواهد گرفت هم برای انجام محاسبات و هم برای وارد نمودن تاریخ مورد نظر بصورت دستی و دوم اینکه خطای محاسباتی برای انجام محاسبات اجتناب ناپذیر است .
اما امروز و در این ترفند به شما آموزش خواهم داد که چگونه هم کار محاسبه و هم کار وارد کردن تاریخ مورد نظر را به اکسس بسپرید تا وظیفه افزودن تاریخ بصورت خودکار را برای شما انجام دهد .
مطلب مرتبط :اضافه کردن تاریخ در اکسس به کمک دکمه های + و –
مراحل افزودن تاریخ خودکار در اکسس
برای افزودن تاریخ خودکار در اکسس مراحل زیر را دنبال کنید :
ابتدا فیلدهای جدول مورد نظر خود را طراحی نمایید .
بعد از اینکه جدول خود را ایجاد نمودید به نمای کاری آن بروید . در این حالت وارد سربرگ TABLE شده و گزینه Befor Change را انتخاب نمایید .
بعد از انتخاب این آیتم صفحه کاری حاوی کمبو باکسی تحت عنوان Add New Action برای شما باز می شود با کلیک بر روی فلش کناری این کمبو باکس گزینه IF را انتخاب نمایید . در کادر مربوط به Conditional Expression که اولین کادر عبارت IF است عبارت date-1] is not null] را وارد می کنیم .
در گام بعد کادر موسوم به Add New Action را باز نموده و گزینه SetField را انتخاب می کنیم .
مطلب مرتبط : اکسل یا اکسس کدام یک را یاد بگیریم ؟
در مرحله بعد در کادر نخست که با عنوان Name مشخص شده است نام فیلد مربوط به تاریخ اول را وارد می کنیم
در کادر مربوط به Value نیز عبارت date+180 را وارد می کنید
که در اینجا عدد ۱۸۰ مربوط به تعداد روزهایی است که می خواهیم به تاریخ ما اضافه شده و در فیلد مربوطه قرار گیرد .
اکنون تنها کاری که باید انجام دهیم این است که این ماکرو را ذخیره نماییم .
با اتمام این مراحل مشاهده خواهید نمود که با وارد نمودن تاریخ در فیلد اول فیلد دوم با عدد مورد نظر جمع و تاریخ جدید در این فیلد بصورت خودکار وارد می شود
دیدگاهتان را بنویسید